Total Pageviews

Wednesday, July 03, 2013

Makaroni Goreng Teduhan Kasih

Assalamualaikum & Helloooooooooooooo

Last few weeks aku telah berjaya menghasilkan makaroni goreng teduhan kasih. Cara nak buat mudah je sebenarnya. Mula-mula type 'makaroni goreng' kat google (teduhan kasih tak payah letak.. kang tak jumpa resepi lak hehe). Then pilih je mana-mana resepi kesukaan, beli bahan dan campak dalam kuali semua tu. Semudah ABC bukan? hehe
Kat atas tu boleh dihias dengan tomato man dan kehijauan alam sikit

Psst, sebenarnya terlalu banyak minyak ni. Sepatut taruk secebis ja semasa menumis sebab daging akan mengeluarkan minyak bila digoreng. My mistake :(. Tapi tak apa, masih boleh dimakan. 

Masa makan, aku rasa ada sesuatu yang tak kena tapi tak pasti apa dia. Aku abaikan persoalan yang timbul tu sebab hakikatnya ia masih dalam katogori sedap. Haha. Syok sendiri punya orang. Yang penting perut gembira. Baki yang tak habis aku simpan dalam peti. Esoknya, aku panaskan balik untuk dimakan. Sesuatu yang mengejutkan bila aku rasa ia jadi makin sedap. Mungkin, makin lama disimpan ia akan jadi lagi sedap. *theory applicable when you are starving* LOL bye

No comments:

Post a Comment