Total Pageviews

Sunday, November 25, 2012

Penang Beach Run

25 Nov 2012

Assalamualaikum..
Hari ni aku dan Jannah masuk Beach Run.. Beach Run adalah sebahagian Beach Carnival activities. Kali terakhir diadakan adalah pada tahun 2009. Tahun kemudiannya ia diganti dengan Rock to Rock Run. Selepas Rock to Rock Run jadi independent event barulah Beach Run diadakan semua. Mesti korang x faham kan.. hehe. Xpa la yang penting total jarak hanya 8.2km.. Tak perlu pakai bikini hehe.. Yang perlu adalah semangat walaupun lari slow.

Disebabkan event ni diadakan di belakang Sand Hotel, Batu Feringgi, maka kami perlu keluar rumah seawal pagi sebab jauh. Sebelum ke tempat kejadian kami singgah subuh di Masjid Terapung dan terus ke tempat yg dimaksudkan.
Sesampainya, kami parking dan terus ke tepi beach utk ambil number. 
Registration
Ambik mood jap

Bersama ahli Revert Sport Club yg diterajui oleh Brother Khaw
Tepat jam 7.30am, kami dilepaskan dan semua berlari 1km di sepanjang Pantai. Siapa yg pernah lari kat Pantai tau la betapa penatnya nak angkat kaki.  Sabo je la..
Semua dah tak sabar nak lari
They run like a cheetah but i run like a king-kong..penat kot!
Lepas melalui Pantai kami ke jalan raya menuju ke Spice garden dan terus membuat U-Turn disitu. Sebelum buat U-Turn iaitu jam 7.45am dah ada makhluk2 Tuhan yg paling seksi laju buat U-turn. Adui demotivated lak jap.. Xpa abaikan sebab depa mmg hard-core. Mana bleh nak bandingkan dgn beginner. Hehe
Sebelum membuat U-Turn
Lalu hadapan Hard Rock Hotel
Oh dlm perjalanan ada jugak yg pelawa singgah makan pagi dulu. Itu semua dugaan. Larian perlu diteruskan. Selepas membuat U-Turn ramai jugak membuat pecutan namun aku lari sekadar yang mampu sampai la 1km yg terakhir kena lalu Pantai semula.. argghhhh! Dan akhirnya….jeng2..

Yeah sampai

Gaza sentiasa di hati <3
My 1st medal :)
p/s: Jangan berborak tepi gelanggang bola tampar..Bahaya! :P 

2 comments:

  1. sejak bilo ado blog ni?
    berjangkit eh?
    hahahahha
    nice one

    ReplyDelete
  2. alamak!haha..
    tq2:D.. sila lah jadi 2nd follower.. bleh dpt baskin robin hehe

    ReplyDelete