Total Pageviews

Sunday, May 19, 2013

Health Screening

Assalamualaikum & Hello..

Sabtu semalam selepas servis kereta, Jannah ajak ke Expo Kesihatan di Estin Hotel. Disebabkan tak ada apa hal so ikutkan je si Jannah ni. Sesampai kami disambut oleh Mrs X dan terus diperkenalkan dengan produk kesihatan dan kecantikan iaitu NuSkin. NuSkin terdiri dari pelbagai jenis produk sebenarnya.. Dari penjagaan kulit, membantu penurunan berat, tone up body dan kesihatan dalaman.. 

Dipendekkan cerita, lepas dengar semua penerangan kami pun mencuba ujian imunisasi dan tadaaaaaaaa....

My score is 32 000
Result ni agak menggembirakan actually sebab most Malaysian score lower than that iaitu kat brown kaler tu.. Score tu dapat tentukan samaada kita consume cukup nutrient yang mengandungi anti-oksident atau tak contohnya sayur atau buah.. Lepas tengok result ni jadi lebih bersemangat makan buah dan sayur., yey!
Btw dark coklat juga mengandungi anti oksidant yang tinggi.

Yang ke dua, kami buat health screening dan ini result yang menggemparkan media barat dan White House


Body fat tu dah katogori 'overweight' LOL.. Untuk masuk dalam geng 'fit' kena turun lagi 2%. Viceral fat tu maksud fat di sekitar/membalut organ kita macam ginjal dll. 3% tu dikira normal.
Kemudian, muscle 26.7% saja.. Sepatutnya lebih dari 28%.. ermm guane ni..:/
Akhir sekali BMI jatuh pada normal iaitu 22.1. Kalau ikut Kevin Zahri, BMI tu actually tak menggambarkan tahap kesihatan kita secara accurate.. 

At last macam biasa depa promote barang kesihatan diorang dan ajak join MLM.. Actually ni kali ke-2 org ajak aku join MLM.. Berniaga memang bagus.. Bak kata sarjana berniagalah walaupun engkau telah kaya.. Tapi sebagai orang Islam, lebih elok kita buat sikit rujukan sebelum terlibat dengan apa-apa bisness. 
MLM menurut Syariah

Thanks Reading

*menaip dengan hati sedih.... sad for no reason:(..

No comments:

Post a Comment