Total Pageviews

Monday, August 15, 2016

Karbohidrat Akan Dianaktirikan

Entry ini khas buat kenaikan berat yang mendadak pada bulan ini. Warhg menaip dengan penuh semangat kesukanan. Dalam masa 1 bulan berat berjaya naik sebanyak 3kg. 3kg oi.. Mai datang dari mana. 

Lepas aku muhasabah diri, baru aku sedaq ia datang dari pola pemakanan. La ni aku banyak makan nasik. Kadang pagi aku masak nasik goreng. Pastu kadang bawak lak bekal makan lunch kat opis. Tak ke jadi 2kali nasik aku makan sehari? Selalu sekali je makan nasik. Lepas tu dengan kuih raya manis2 kat umah aku tu tak habis lagi. Kalo tak aku makan sape la pulak nak makan? Atas rasa tanggungjawab tu la aku makan wahaha. Lepastu adik aku duk datang rumah buat kukis dia berbalang-balang. Aku pun tumpang ngap lah apa lagi. Manis2 kan tak bagus jugak. Lepas tu aku duk makan gak banyak makanan bergoreng. Disebabkan nak jimat masa sebelum ni aku selalu goreng karipap frozen dan keropok leko. Aku duk ulang benda tu sampai naik cemuih. 


Now dengan terbongkarnya punca2 kenaikan ini aku akan menganaktirikan karbohidrat terutamanya nasik. Sebelumni aku raja kan dia dan anaktirikan sayoq2 dan lauk2. Now nyah kau.. Sayur2 dan lauk2 pls come to me. I will hug and eat you more and more. 
Senaman pulak aku akan consider dulu lah haha. Kalau rajin aku akan bawak Umar jalan laju-laju. Sekian kisah berat aku kakaka~  

No comments:

Post a Comment