Total Pageviews

Monday, January 28, 2019

Ayam Itik Berbual Ringkas

Salam.
Kemarin aku pergi satu kedai ni dalam shopping mall dekat dengan rumah aku.
Tengah aku tetengok barang kat situ salesgirls kat situ mengusik-usik 'Aisyah. Then dia tanya aku dalam bahasa Arab apa nama adik & abang. Aku pun jawablah Aisyah & Umar. Kendian dia cakap Aisyah, Umar yadayada Saudi. Yadayada tu maksudnya dia cakap Arablah. Aku tak faham & aku buatlah muka tak faham. Then dia cakap lagi Aisyah.. Umar.. yadayada Saudi.. Dalam hati aku "Ya Allah.. Apa yang ko cakap ni aku tak paham laa.." Haha. Dia ulang lagi siap gaya tangan dengan harapan aku faham. Lepas tu aku ooo kan je lah buat2 faham. Nanti lagi lama lak aku kat kedai tu 😂. Aku agak la maksud dia nama Umar Aisyah tu banyak di Saudi atau asalnya Saudi. Aku agak je lah 😅.

Pastu dia tanya aku dari mana. Aku pun cakap "ana min Meleizi". Tak pasti dia tahu ke tidak Malaysia. Selalu orang Arab dengar je Malaysia depa akan puji2 or sebut Mahathir. Yang ni dia diam pulak. Tak tahu lettew. 😂

Kendian dia tanya aku, Muslim? Ya Allah kenapa pulak ko tanya Muslim ke tidak. Penat aku pakai tudung siap pin kiri kanan bahu ni haa.. Haha.

Last dia tolong aku cari barang. Diorang ni walau tak tahu English kadang tu rajin jugak bertegur-sapa. Jadi lah perbualan ayam itik macam ni😆

No comments:

Post a Comment