Total Pageviews

Thursday, February 08, 2018

Mimpi Dalam Mimpi

Assalamualaikum.

Lama tak jenguk blog. Kalau blog ni pakwe dah lama kena tinggal. Menulis sebenarnya dapat release stress sebab kita bercerita atau meluahkan sesuatu. Kalau bercerita pada manusia, lepastu dia macam tak fokus atau nampak sambil lewa kita akan sakit hati sendiri jadi baik cerita kat blog. Hewhew~

Minggu lepas after Isyak aku tidokan Aisyah. Tak sempat solat Isya dia dah merengek nak tido. Dah dia tido aku pulak mengantuk jadi aku pun tido je lah dengan niat nanti malam sikit bangun solat Isyak.

Dah tengah malam aku sedar aku belum Isyak tapi mata mengantuk tak larat nak bukak. Lalu aku cakap dalam hati tido sikit lagi la. Jap lagi bangun. —ni bisikan setan sebenarnya ni😅

Masa tido tu aku mimpi yang aku dah tersedar. Pastu aku angkat kepala dari bantal. Tapi kat bantal tu ada imej muka aku sendiri. Aku tengok imej muka aku sendiri kat bantal tu tengah sengeh menyeringai kat aku. Seram weh. Serious.

Terus aku terjaga smbil jantung degup laju. Dalam hati kata ni padah tak solat isyak pastu tangguh—tangguh. Bila tangguh ada makhluk yang happy menyeringai.

Aku pun ambik wuduk pastu ambik telekung solat dalam bilik. Selalu solat kat luar. Takut punya pasal ha ha.


No comments:

Post a Comment