Total Pageviews

Monday, December 09, 2013

PAAA 36th Annual Round The Island Relay 2013

Assalamualaikum..

Semalam telah berlangsungnya PAAA Round Island Relay. PAAA adalah singkatan pada Penang Amateur Athletic Association. Ini adalah lari berganti2 mengelilingi pulau dengan jumlah jarak 72.7km. Dibawah adalah detail event tersebut.

Venue: Esplanade Penang
Time: 5am
Distance: 72.7km
Categories: Men Open (16 years old & above)
Men Veteran ( 40 years old & above)
Mixed Team (16 years old & above / 6 mens & 6 womens)


the route
Kami dari Revert Sport Club telah menghantar 1 mixed team dengan susunan larian seperti berikut:

Masa dapat list ni aku happy sket sebab route aku downhill/flat ground. Tapi Farah pulak mengalami kemurungan sebab route dia uphill walaupun jarak larian dia paling pendek 3.9km. Disebabkan dia ada sikit masalah perut dan sikit rasa bersalah sebab aku yang telah menjebakkan dia dengan larian ni so dengan separuh rela aku tukar route dengan dia. Dengan kata lain, dia jadi runner ke 9 dan aku runner ke 4, 3.9km uphill itu T_T.

Jam 3am pada hari kejadian aku bangun dan siap2 pegi ambil 2 makhluk ganjil di rumah masing2. Oh masa aku turun lif sensorang kat umah, tiba2 teringat akan tajuk berita "mayat ditemui dibawah lantai lif". Hampeh betul time ni la nak teringat. 

Kami tiba di Esplanade kira2 jam 4.15am dan terus jumpa dengan ahli2 lain. Hilmi sempat mengedarkan roti dan pisang tapi nampaknya kami lebih memerlukan toilet ketika itu. Aku, Jannah dan Farah sedikit gusar. 

1st runner kami-Hafeez
Sekitar jam 4.55am pulak setiap runner dihantar ke checkpoint masing2 menggunakann bus sekolah. Sesampai di checkpoint, aku nampak ada masjid. Ya checkpoint aku sebelah masjid so kat sini aku dah nampak hikmah bila aku tukar turn larian dengan Farah. hihi. 
Checkpoint 3/4
Aku terus masuk ke masjid dan cari tandas untuk melepaskan hajat yang tertangguh hiks.. Lepas bersolat subuh di situ aku ke checkpoint semula. Setiap peserta menunggu dengan penuh pengharapan. Kira2 jam 7.15am Zubaidah Aimi muncul untuk pass baton kat aku. Di sini bermula lah kesengsaraan yang dilalui.. Penyesalan demi penyesalan menerjah diri masa berlari. Memula lari tu nyaris salah masuk lorong. Nasib ada sorang makcik tepi jalan panggil aku "dik2 lari kat sini.. hati2 ye banyak kereta ni" katanya. Haha time kasey macik xoxo. Sedar tak sedar sekitar jam 7.45am aku dah sampai kat checkpoint Jannah dan pass kesengsaraan baton kat dia pulak. 
ke checkpoint Jannah T_T
Di checkpoint ni banyak kereta yang menunggu untuk bawak runner yg selesai pulang. Mereka pulang secara sendirian. Akhirnya tinggal lah aku dan 3 lagi runner menunggu di checkpoint tu. Jam 10am barulah kereta datang ambil kami untuk dihantar semula ke Esplanade. Sampai Esplanade aku termanggu di bawah pokok sambil menahan kebusukan diri. Jannah dan yang lain2 masih terkandas di sana menunggu tamatnya larian runner di last checkpoint.

Checkpoint 4/5
Akibat terlalu bosan, aku berjalan ke astaka sebelah playground di Padang Kota. Hajat hati ingin mengisi perut yang berlagu hampa bila astaka tu tutup. Dengan kehampaan aku pun duduk bawah sebuah pohon rendang di tepi playground itu sendirian sambil memerhati gelagat orang dan burung2. Angin yang sepoi2 menyapa diri membuatkan mata makin layu. Akhirnya aku lelap kejap kat situ haha. Ikut hati memang nak landing je tapi takut orang letak syiling sebelah aku hoho.. Dah macam homeless.

Jam 1.30pm barulah si Janah dan Farah menampakkan diri sambil memegang medal. Rasa nak marah organizer. Bayangkan berapa lama aku bertapa kat Esplanade tu T_T. Dah la si Janah dan Farah dok cerita kesedapan laksa yang dimakan masa tunggu bas. Sampai ati korang citer depan aku yang tengah kebuluran T__T. 

Lepas tu kami ke Tesco utk makan.. Inilah last event aku untuk tahun ini. Tahun dpan tak tau lagi lagu mana. hua2~
Kami rangking ke 22 dari 25 (bak kata bro Izwan asal bukan last LOL)

No comments:

Post a Comment