Total Pageviews

Tuesday, September 10, 2013

Beri-biru Bukan Biri-biri

Hari ini aku TERbangun awal. Macam tak ikhlas je bunyinya haha. Lepas solat aku teringat ada sesuatu yang aku nak buat.. Aku pon pegi dapur keluarkan periuk dan sudip. Aku masukkan tepung, sebiji telur dan air ke dalamnya lalu dikacau sehingga sebati sambil berangan tengah buat rancangan masakan. 

Lepas kuali panas, aku masukkan sket butter dan ditempek adunan tadi ke dalam kuali panas dengan api yang kecil. Lepas nampak bubbles break on top of the mountain, terbalikkan ia sekejap dan angkat masuk dalam pinggan.



Itulah pancake namanya. Mudah bukan? Tepung tu boleh cari kat kedai. hikhik. Yang aku beli ni perisa blueberry atau dalam bahasa kebangsaan beribiru :p. Aku tak pasti celah mana blueberry nya sebab tak rasa blueberry langsung. Seketul blueberry pun tak jumpa. Ceyt tipu.



Separuh kotak boleh dapat 10 keping pancake. 5 keping aku bagi kat Jannah Syurga. Beliau menerimanya dengan ucapan beribu tania why no syrup? Demand plak aih macik ni.. Syrup cari sendrik lah malas aku nak layan kau nak..hehe

No comments:

Post a Comment