Total Pageviews

Wednesday, August 21, 2013

Jenayah Kini

Kalau kita tengok jenayah yang berlaku sekarang ni amat menakutkan ye tuan2 dan puan2 di rumah. Bukak TV ada jenayah, bukak newspaper ada jenayah, pegi petrol station ada jenayah, pegi kedai mamak ada jenayah.. Malah jenayah dahsyat yang melanda negara aman kita adalah bunuh membunuh dengan pistol. Oh ini bukan perkara main2 tuan2 dan puan2 di rumah. Ini perkara siryus. 
Mari kita berdiri dan beri tepukan gemuruh atas kejayaan PDRM

Kita sebagai rakyat marhean perlu mengambil langkah berjaga2. Kalau anda seorang perempuan, tak perlulah meng'show off' segantang emas di badan. Itu mengundang jenayah. Selain itu, handbag seeloknya carilah yang boleh sling dan bukan yang bawak macam mak datin. Safety lagi penting dari gaya yang elegen itu ya tuan2 dan puan2. Mengira duit di khalayak umum walaupun duit yang kau kira hanya not seringgit juga bisa mengundang padah. Ada juga eloknya para perempuan di luar sana menyimpan pepper spray dalam beg. In case apa2 berlaku ada jugak la senjata. Pepper spray boleh didapati di Jusco atau Guardian berhampiran ok. 
RM10 each

Nah makan dia~
Perempuan2 juga perlu alert dengan keadaan sekeliling. Mungkin anda menjadi perhatian penjahat yang memerhati jadual harian anda. Contoh jam berapa anda pergi dan pulang kerja. Itu bahaya. Jangan lupa juga perempuan di luar sana untuk menyimpan nombor2 pejabat polis berdekatan. 

In case ada jenayah berlaku di depan mata anda atau anda sendiri alami (nauzubillah), sebolehnya ingat nombor plate kenderaan penjenayah, jenis kenderaan, rupa, body figure dll yang mana ia dapat membantu polis mengesan penjenayah bedebah itu. Apapun janganlah lupa untuk berdoa setiap kali keluar rumah supaya terhindar dari sebarang petaka. Allah itu sebaik2 pelindung ok. tata.   

No comments:

Post a Comment