Total Pageviews

Tuesday, July 02, 2013

Pakcik Yang Aneh

Assalamualaikum & Hello,

Suatu hari aku pergi Giant. Disebabkan jarang beli akhbar, aku singgah kedai majalah dalam tu untuk tumpang baca tajuk2 panas. Tengah khusyuk belek akhbar, sorang pakcik yang berdiri sebelah tegur aku.
Sekadar hiasan

 Bukan tegur sebab aku curi baca tapi untuk membincangkan topik akhbar tu. Beliau mula mengeluarkan hujah dan pendapatnya dengan yakin. Sebagai menghormati orang tua aku pun angguk je lah tanda meng'ia'kan hujah beliau. Ada benar juga point2 yang diutarakan tu. 

Sekadar hiasan
Walaubagaimanapun, makin lama hujah dia makin meleret. Lama jugak lah aku tunggu bila dia nak stop.. haha. Sambil memikir cara terhormat untuk aku undur diri, hati jahat ini berkata "eh betul ke tak pakcik ni sebenarnya". hehe

Disebabkan tak tau nak buat apa aku capai 1 'majalah' yang nampak murah dan terus ke kaunter untuk buat bayaran. Konon-konon aku dah jumpa majalah yang aku cari dan aku perlu pergi.  Bijak tak lakonan tu? haha
Kawan aku tanya "Apasal kau beli majalah perabot ni? Kat umah aku berlambak orang hantar bagi free.". Errkk. 

*****

Semalam aku singgah tengok akhbar kat kedai tu. Sekali terpandang seorang tua membelek akhbar seraya hati berkata "macam pernah tengoklah pakcik tu". Hallamak pakcik tu lah. Larikkkk~ 

1 comment: