Total Pageviews

Sunday, December 02, 2012

Pengguna tegar 'Highway'

Assalamualaikum..

Minggu ni aku balik kampung. Apa yang istimewanya? Takda benda yang istemewa pon.. Cumanya bertolak agak petang dari Perak, around 5pm dan dijangka sampai Penang jam 8pm.. 

10km ke Juru hujan lebat pulak..Lepas je tol Juru aku layan je la drive sambil memikirkan masalah umat.. Tetiba aku terpandang kiri ada lorong lain.. Aikk lorong apa plak tu.. Lorong ke Penang bridge!...Aduiii terlepas simpangla plak.. Tak pernah2 terlepas simpang ni..  Malas nak bukak Papago aku pun ikut je la sign board.. Mcm poyo je plak kan nak pakai GPS padahal terlajak sikit je pun. Lagipun bukan x pernah sampai situ. Akhirnya berjaya buat U-Turn dan masuk bridge.. Hoyeah!!
Gigih cari jambatan~
Sepanjang 4 tahun jadi pengguna tegar highway banyak gelagat pemandu yang boleh dlihat. Nah tgh rajin nak senaraikan:

1. Yg bawak slow tapi duduk kat 'fast lane'.. hoh bengang gak la..
2. Yg suka main 'high beam'. Ni jenis x paham. Kdg2 dia tak nampak ke selonggok kereta berderet kat depan tu lagi nak bagi 'high beam' kat kita.. haih
3. Yg nak potong tapi bila kita dh bagi laluan dia lembab la plak nk potong. Apa masalah pun x tau la.. Bila kita masuk balik 'fast lane' tau plak dia bagi 'high beam'.
4. Yg suka main 'emergency break'.. Yg ni aku rasa dia ada 6th sense.. Maybe dia nampak org halimunan melintas jalan tu yg dia 'sudden break'. Lebih baik avoid duk blakang dia.. Kalau 'bang' kita gak yg kena bayar..
5. Yg tak tau guna signal..Actually kat tempat2 lain pun banyak.. Bagi aku, kalau ada kereta kat depan dan belakang bagi la signal.. Jgn susahkan org lain dan diri sendiri kalau accident kelak. Unless xda kereta lain kat jalan tu x yah signal pn x jd masalah..

Akhir kata, tak kira la bawak kereta mahal atau murah yg penting jadilah pemandu yg berhemah..:)

No comments:

Post a Comment