Total Pageviews

Friday, November 23, 2012

Lombok: Melanun ke Pulau Gili

Mei 2012

Selepas berjimba di 2 waterfall kami bertolak ke Pulau Gili Trawangan. Untuk pengetahuan,
ia adalah pulau cantik kepunyaan Lombok. Ada 3 gili/pulau semuanya iaitu Gili Trawangan, Gili Air dan Gili Meno. Tapi selalu pelancong akan menginap di Gili Trawangan.
3 pulau ini terletak bersebelahan antara 1 sama lain.
Dengan boat kami sampai sana jam 12pm dan terus menapak ke Sunrise Chalet. Dan tadaa... inilah Sunrise Chalet.. Bukan tepi pantai tapi selesa la..
Tengah senamrobik bahagikan bilik
Bilik yg aku dapat boleh dikatakan ok. Siap ada bath-up bagai. Bleh gak la aku berendam sambil2 minum fresh oren. Meh layan pic ni dlu~

Bilik kami :D
Ada wifi :D
Pulau ni hanya ada kereta kuda dan basikal. Petangnya apalagi kami berkayuh mengelilingi pulau sambil menikmati syurga dunia :)..
Lepas makan semua tertukar basikal.. hehe

Kesian kuda :( sob sob

Abaikan keseksian yg berlaku...
View memang cantik. Tambah lagi resort2 yang berada di tepi pantai memang superb. As usual, di mana ada tempat peranginan di situ ada mat saleh. So kat sini mat saleh memang ramai.
Tu tempat 'dating'
Salah 1 resort tepi beach.
Lorong2 basikal, kuda dan pejalan kaki
Kami berbasikal sampai senja iaitu tatkala syaiton mula berkeliaran. Kami ambil kesempatan makan seafood kat situ tapi taste dia biasa2 saja buk. Mungkin tempat murah. hehe
Ingat nak try lobster tapi rupiah lak makin menipis.. :'(
Esok paginya kami pun bersiap2 untuk snorkel di Gili Air dan Meno. Coralnya ada yang sudah mati :( .. Ikan pulak, kat certain spot je banyak.
Coral

Ni ikan apa pun xtau la.. Out of nowhere muncul.

Selepas perut berdangdut, kami singgah lunch di Gili Air. Aku makan bolognaise macam semalam.. hehe.. macam xda makanan lain dah kat dunia ni.
Singgah lunch di Gili Air
Gili Air

Lepas lunch kami sambung snorkel di tempat lain dan terus pulang ke Gili Trawangan semula. Jangan kata nak berbedak, nak tukar baju pun tak sempat.
Dengan muka bergaram kami terus checkout untuk ke Lombok semula dgn boat. Kami menuju ke Bandar utama Lombok iaitu Mataram. Sesampai Mataram kami terus pekena Mekdi dengan lahapnya. Terpaksa break the boycott's law sbb xda restaurant lain dah..:(..
Mataram Mall
 Selepas ini kami akan terus ke Bali dengan menaiki feri untuk misi seterusnya.. jeng jeng...:D